T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / BAFRA - Mehmet Ulusar Anaokulu

Portfolyolar (Gelişim Dosyaları)

Portfolyolar, çocuk hakkında genel bir değerlendirme yapabilmek için çok sayıdaki ve çok çeşitli alanlardaki gelişimsel ürünleri ve sonuçları içeren çocuğa ait özgeçmişim dosyasıdır. Çocuğun belli bir zaman periyodu içindeki gelişimsel durumuna ait özellikleri ve değişimleri yansıtan çok boyutlu gelişim dosyasıdır. Çocukların gelişimlerinin, ilerlemelerinin, öğrenmelerinin belgelenmesi

esastır.

 

Portfolyolar, çocukların eğitim dönemi sonunda sergilenmek için toplanmaz, eğitim sürecinin içinde uygulamalarla beraber geliştirilir. Portfolyo, sürecin sonu değil, sürecin kendisidir.

 

Geleneksel anlayışta çocukların değerlendirilmesi yıl sonunda gerçekleşirken portfolyolar değerlendirmeyi öğrenme süreci içinde bütünleştirir. Gelişimin belgelenmesi esastır.

 

Portfolyonun en önemli özelliği, belli bir amaca yönelik olarak hazırlanması ve sistematik olmasıdır.

 

Portfolyo çocuğun kendi kendini değerlendirmesinde yardımcı olan bilinçli seçimlerin bir araya getirilmesinden oluşur. Aksi taktirde portfolyo gerçek anlamını içermez, hedefine ulaşamaz ve bir faaliyet yığını olmaktan öteye gidemez.

 

Portfolyo, bazı hatalı uygulamalarda olduğu gibi, sadece çocuğun yıl içinde yaptığı sanat çalışmalarının toplandığı bir faaliyet dosyası değildir.

 

Portfolyolar, çocuğun kendini yansıtması açısından da son derece objektif verileri kapsar.

 

Çocuğun kendisi hakkında karar verilmesine yardımcı olacak çok sayıda özel mesajlarla doludur. Ancak, portfolyonun anlamlandırılması yani bundan bir sonuca varılması portfolyonun oluşturulması kadar önemlidir.

 

Portfolyonun oluşturulmasında çocuğun aktif katıl›mı esastır.

 

11-10-201911-10-201911-10-201911-10-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.10.2019 - Güncelleme: 25.11.2019 10:14 - Görüntülenme: 1317
  Beğen | 4  kişi beğendi